User Tools

Site Tools


1.4constructivismsiconstructionism

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
1.4constructivismsiconstructionism [2017/07/18 08:14]
razvan.bologa
1.4constructivismsiconstructionism [2017/07/18 08:32] (current)
razvan.bologa
Line 7: Line 7:
 Cognitivismul considera ca procesele din creierul uman sunt asemenea unui calculator si ca se poate face „lumina in cutia neagra” a behavioristilor. Cei care pleaca de la paradigma cognitivista considera ca mintea umana este asemanatoare unor algoritmi care proceseaza input-uri pentru a genera output-uri. Curentul cognitivist a luat amploare dupa al doilea razboi mondial cand s-a pus problema explicarii proceselor din creierul uman pentru a putea creste eficienta acestora. Cognitivismul considera ca procesele din creierul uman sunt asemenea unui calculator si ca se poate face „lumina in cutia neagra” a behavioristilor. Cei care pleaca de la paradigma cognitivista considera ca mintea umana este asemanatoare unor algoritmi care proceseaza input-uri pentru a genera output-uri. Curentul cognitivist a luat amploare dupa al doilea razboi mondial cand s-a pus problema explicarii proceselor din creierul uman pentru a putea creste eficienta acestora.
  
-Constructivismul este definit de principiile educației centrate pe elev și pune accentul pe procesele de interpretare a stimulilor care au loc în mintea elevului. Elevul nu mai este văzut ca un recipient care absoarbe informațiile în mod pasiv, cunoștințele nu sunt transmise prin simpla citire sau ascultare, ci prin semnificația personală pe care o acordă elevul stimulilor educaționali. Elevii își dezvoltă noi cunoștințe în mod activ prin interacțiunile cu mediul. Prin urmare, orice citește, vede, aude, simte sau atinge elevul este analizat din perspectiva constructelor mentale existente/​cunoștințelor anterioare, dezvoltând și întărind vechile structuri de cunoștințe dacă acestea pot fi aplicate în structurile de mediu mai largi sau modificându-le pe cele vechi atunci când noile informații produc o stare de dezechilibru. Învățarea este văzută ca un proces activ și social de construire de sensuri și sisteme de sensuri pe baza stimulilor senzoriali și este influențată în mare măsură de limba de comunicare([[https://​ro.wikipedia.org/​wiki/​Constructivism|Wikipedia]]).+Constructivismul este definit de principiile educației centrate pe elev și pune accentul pe procesele de interpretare a stimulilor care au loc în mintea elevului. Elevul nu mai este văzut ca un recipient care absoarbe informațiile în mod pasiv, cunoștințele nu sunt transmise prin simpla citire sau ascultare, ci prin semnificația personală pe care o acordă elevul stimulilor educaționali. Elevii își dezvoltă noi cunoștințe în mod activ prin interacțiunile cu mediul. Prin urmare, orice citește, vede, aude, simte sau atinge elevul este analizat din perspectiva constructelor mentale existente/​cunoștințelor anterioare, dezvoltând și întărind vechile structuri de cunoștințe dacă acestea pot fi aplicate în structurile de mediu mai largi sau modificându-le pe cele vechi atunci când noile informații produc o stare de dezechilibru. Învățarea este văzută ca un proces activ și social de construire de sensuri și sisteme de sensuri pe baza stimulilor senzoriali și este influențată în mare măsură de limba de comunicare([[https://​ro.wikipedia.org/​wiki/​Constructivism_(paradigm%C4%83_a_%C3%AEnv%C4%83%C8%9B%C4%83rii)|Wikipedia]]).
  
 Constructivismul a fost dezvoltat la inceputul secolului XX. Jean Piaget este considerat parintele fondator al constructivismului. Cea mai cunoscuta implementare a constructivismului sunt scolile Montessori. ​ Constructivismul a fost dezvoltat la inceputul secolului XX. Jean Piaget este considerat parintele fondator al constructivismului. Cea mai cunoscuta implementare a constructivismului sunt scolile Montessori. ​
1.4constructivismsiconstructionism.txt · Last modified: 2017/07/18 08:32 by razvan.bologa