This shows you the differences between two versions of the page.
Next revision | Previous revision | ||
1.5elementedesecuritatecibernetica [2017/07/17 12:20] razvan.bologa created |
1.5elementedesecuritatecibernetica [2017/07/21 12:22] (current) razvan.bologa old revision restored (2017/07/17 12:35) |
||
---|---|---|---|
Line 9: | Line 9: | ||
//Cum te afectează acum sau cum te vor afecta în viitor informațiile publicate?// | //Cum te afectează acum sau cum te vor afecta în viitor informațiile publicate?// | ||
- | //Tot ceea ce publici este înregistrat și autorul poate să fie determinat// | + | //Tot ceea ce publici este înregistrat, nu poate fi șters și autorul poate să fie determinat// |
+ | |||
+ | //Publică informații despre alții, pe care ai putea să le comunici și direct, făță în față.// | ||
* Publicarea de informații pe rețelele de socializare, pe forumuri sau blogg-uri trebuie să se facă urmărind o serie de principii morale, etice sau legale: | * Publicarea de informații pe rețelele de socializare, pe forumuri sau blogg-uri trebuie să se facă urmărind o serie de principii morale, etice sau legale: | ||
* Trebuie evitată publicarea de informații care să jignească sau să rănească alte persoane | * Trebuie evitată publicarea de informații care să jignească sau să rănească alte persoane | ||
- | * Tot ce este publicat este înregistrat și sursa informației poate să fie determinată. Internetul este considerat spațiu public și publicarea de anumite informații poate conduce la încălcarea legii | + | * Tot ce este publicat este înregistrat și sursa informației poate să fie determinată |
+ | * Internetul este considerat spațiu public și publicarea de anumite informații poate conduce la încălcarea legii | ||
* Trebuie evitată agresiunea în mediul virtual | * Trebuie evitată agresiunea în mediul virtual | ||
* Informațiile publicate nu trebuie să afecteze negativ autorul în momentul publicării sau la o dată ulterioară (informații publicate de un elev îi poate afecta profilul virtual și implicit procesul de admitere la un liceu, la un concurs, la facultate sau chiar evoluția profesională) | * Informațiile publicate nu trebuie să afecteze negativ autorul în momentul publicării sau la o dată ulterioară (informații publicate de un elev îi poate afecta profilul virtual și implicit procesul de admitere la un liceu, la un concurs, la facultate sau chiar evoluția profesională) | ||
Line 22: | Line 25: | ||
* Utilizarea de parole care să nu fie ușor de dedus (altele decât data nașterii, 1234, 123456, etc) | * Utilizarea de parole care să nu fie ușor de dedus (altele decât data nașterii, 1234, 123456, etc) | ||
* Activarea opțiunii (dacă aceasta este disponibilă) de autentificare prin 2 pași (2 step authentication) astfel încât accesul la servicii să fie condiționat și de utilizarea unui cod unic sau de o altă forma de confirmare | * Activarea opțiunii (dacă aceasta este disponibilă) de autentificare prin 2 pași (2 step authentication) astfel încât accesul la servicii să fie condiționat și de utilizarea unui cod unic sau de o altă forma de confirmare | ||
+ | * Nu divulgați parolele de acces la diferite servicii | ||
4. Protecția infrastructurii (calculatorului, smartphone-ului, a tabletei sau a dispozitivului folosit pentru a accesa serviciile digitale) | 4. Protecția infrastructurii (calculatorului, smartphone-ului, a tabletei sau a dispozitivului folosit pentru a accesa serviciile digitale) | ||
Line 27: | Line 31: | ||
* Actualizarea software-ului instalat astfel încât în permanență să fie utilizate ultimele versiuni | * Actualizarea software-ului instalat astfel încât în permanență să fie utilizate ultimele versiuni | ||
* Evitarea descărcării de documente din surse nesigure (accesul atașamentelor mesajelor email venite din surse necunoscute, descărcarea de software nelicențiat de pe torrente, ect ) | * Evitarea descărcării de documente din surse nesigure (accesul atașamentelor mesajelor email venite din surse necunoscute, descărcarea de software nelicențiat de pe torrente, ect ) | ||
+ | * Evitarea accesării de link-uri primite prin email sau mesaje online, care solicită autentificarea | ||
* Evitarea utilizării rețelelor publice WiFi pentru a accesa servicii personale, ce necesită autentificarea utilizatorului | * Evitarea utilizării rețelelor publice WiFi pentru a accesa servicii personale, ce necesită autentificarea utilizatorului | ||
+ | * Nu partajați fișiere personale în rețea sau prin deferite servicii de tip file-sharing | ||
5. Riscuri pe Internet | 5. Riscuri pe Internet |